1) Lhůty pro podání Přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2024 a Přiznání k dani z příjmů

právnických osob za rok 2024 (dále jen „Přiznání k dani z příjmů“)

  • Pro Přiznání k dani z příjmů za rok 2024 platí základní lhůta do 1. 4. 2025

Lhůta pro podání Přiznání k dani z příjmů za rok 2024 se prodlužuje o měsíc v případě, že je

  • přiznání podáno elektronicky a je tedy stanovena do 2. 5. 2025

V případě, že přiznání za vás zpracovává a podává daňový poradce je lhůta stanovena do

1. 7. 2025 Plnou moc pro zpracování a podání přiznání daňovým poradcem stačí předložit

  • správci daně rovněž až k 1. 7. 2025

Daňové subjekty, kterým zákon ukládá povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem,

podávají přiznání ve lhůtě do 1. 7. 2025. V případě dobrovolného auditu však pro ně platí

  • výše uvedené lhůty

Pokud podáte Přiznání k dani z příjmů později než ve stanovených lhůtách a toto zpoždění

není delší než 5 pracovních dnů, nebude vám uložena žádná sankce. Pátý pracovní den však

  • musí být přiznání doručeno správci daně, nikoliv např. odesláno poštou

Pro úhrady daně z příjmů platí, že musí být ve lhůtách pro podání přiznání připsány na účet

  • správce daně

Zde podáváme pouze základní informace. V případě potřeby podrobnějšího výkladu či dalších

informací se obracejte na naši kancelář. Rádi vaše dotazy zodpovíme.

2) Lhůty pro podání Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ – sociální pojištění

Lhůta do 2. 5. 2025 platí, pokud bylo daňové přiznání podáno OSVČ ve lhůtě 3 měsíců od

uplynutí zdaňovacího období (do 1. 4. 2025), bez ohledu na to, zda bylo podáno elektronicky

  • či v papírové podobě

Lhůta do 2. 6. 2025 (prodloužená lhůta) platí, pokud OSVČ podala daňové přiznání

  • elektronicky po 1. 4. 2025
  • Lhůta do 1. 8. 2025 platí, pokud daňové přiznání podal daňový poradce po 1. 4. 2025

Doplatek pojistného za rok 2024 je splatný nejpozději do 8 dnů po dni, ve kterém byl nebo měl být

podán přehled za rok 2024. Za den úhrady se považuje den připsání platby na účet OSSZ.

3) Lhůty pro podání Přehledu o příjmech a výdajích OSVČ – zdravotní pojištění

Lhůta do 2. 5. 2025 platí, pokud bylo daňové přiznání podáno OSVČ ve lhůtě 3 měsíců od

uplynutí zdaňovacího období (do 1. 4. 2025), bez ohledu na to, zda bylo podáno elektronicky

  • či v papírové podobě
  • Lhůta do 2. 6. 2025 (prodloužená lhůta) platí, pokud OSVČ podala daňové přiznání
  • elektronicky po 1. 4. 2025
  • Lhůta do 1. 8. 2025 platí, pokud daňové přiznání podal daňový poradce po 1. 4. 2025

Doplatek pojistného za rok 2024 je splatný nejpozději do 8 dnů po dni, ve kterém byl nebo měl být

podán přehled za rok 2024.

4) Minimální zálohy OSVČ na sociální a zdravotní pro rok 2025

  • Sociální pojištění 4 759 Kč
  • Zdravotní pojištění 3 143 Kč
  • Nemocenské pojištění 243 Kč

5) Placení záloh na sociální pojištění

Nově stanovená výše zálohy platí až od měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byl nebo měl být

přehled podán. Záloha za kalendářní měsíc je splatná od prvního do posledního dne kalendářního

měsíce, na který se platí.

6) Placení záloh na zdravotní pojištění

Nová výše zálohy musí být placena poprvé za kalendářní měsíc, ve kterém byl nebo měl být podán

Přehled.

Záloha na pojistné je splatná od 1. dne kalendářního měsíce, na který se platí, do 8. dne následujícího

kalendářního měsíce.